Tatueringar, skolarbeten och VTM.

Då så, nu är det gjort. På Måndag klockan 16.30 ska jag ta min första tatuering. Jag är sådär lagom skräckslagen, men jag har ju velat ha en tatuering sedan jag var liten.

Så blir den. På min vänstra skuldra. Som ni ser är den väldigt lik de märken som figuren i Star-Stealing Girl (se mitt förra inlägg) har på sig, men den här designen har en särskild mening för mig. Vad betyder den? H-E-M-L-I-S. ^.~

Jag har även ett diplomarbete i bildkonst på gång i skolan. Imorgon ska den presenteras för en publik, och jag ska få ett vitsord och någotslags diplom. Bilderna är definitivt inte de bästa jag gjort, men jag postar dem ändå här efter att de ställts ut imorgon så får ni skälla ut dem hur mycket ni vill. ^^


Men styrda skolarbeten är inte det enda jag målar. Jag har börjat ett eget litet projekt baserat på det populära tabletop-rollspelet Vampire: the Masquerade.  Jag hade tänkt måla alla 13 Klaner plus Caitiff, men vi får se hur det blir med den saken.
Jag började med Lasombra, Sabbath-klanen som inte har spegelbilder och härskar över mörkret. Så här blev den:


Namn: VTM: Lasombra
Verktyg: Akvareller, flytande tusch.
Storlek: A4
Tid: Ca 4 timmar

Jag är faktiskt inte särskilt nöjd. Skissen är för det första mycket bättre än själva målningen, och av någon orsak ville tuschen inte fastna på akvarellen och flöt av och blev skabbig när den torkat. (Förr har det funkat fint. Kan hända att det handlar om kvalitetsskillnad på färgerna den här gången.)

Jag orkade dock inte måla om bilden, och skissade istället fram nästa klanbild: Toreador.


Jag tänkte börja på bakgrunden snart. Stay patient.

Man får sen inte sno mina skisser/målningar och påstå att de är dina egna. Jag har originalet. ;) Just sayin'.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kommentarer
Postat av: Noémi

Svar: Hahaha ;)



Snygga! Särskilt denna längst ner, Toreador. Gillar hennes ansiktsuttryck... hon ser så nonchalant nöjd ut med sig själv, på ett positivt sätt alltså.. lite svårt att förklara. Och du har bra design! Den är så ren och enkel.

2008-11-05 @ 14:23:13
URL: http://canillion.blogg.se/
Postat av: Nene

du e så duktig! btw är tatuerings-bilden jättefin :D Du måste visa sen när du tagit den ^^

2008-11-05 @ 18:39:21
URL: http://nene.webblogg.se/
Postat av: Ahå

Svar: Yes, jag använder fruktansvärt mycket Photoshop, men till mina illustrationer är det bara Adobe Illustrator som gäller.

2008-11-05 @ 22:04:57
URL: http://superahoe.blogg.se/
Postat av: Nathalie [asilentescape]

Du är grym på att måla!

2008-11-05 @ 23:03:43
URL: http://asilentescape.blogg.se/
Postat av: wooltiti

våran hund Rocky är rent ut sagt omöjlig. Han är världens snällaste inne, men ute blir han ett monster...tack detsamma :)

Gillar star-stealing girl..Själv har jag 6st tatueringar. Jag tycker inte att det gör ont men det är ju olika för alla...

2008-11-06 @ 00:11:17
URL: http://wooltiti.blogg.se/
Postat av: Miilo

Hej på dig! Vad är det för diplomarbete som du har gjort? Skall också snart göra ett (ehe, vadå ute i sista minuten?) bara jag får en exakt bild i huvudet hur det skall se ut.



Jag skulle också vilja tatuera mig, en elefant på handleden, men jag är rätt skraj för nålar och det lär ta väldans sjukt att ta taturing där när det inte finns nått fett där, damn.

2008-11-06 @ 23:16:13
URL: http://linneaterese.blogg.se/
Postat av: l i n n e a

shit va duktig du är! :D

2009-02-14 @ 18:16:19
URL: http://linneabengtssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0