Latlarv.

Jag har fortfarande ingen inspiration att måla. Det kommer och går förstås, men när jag kommer hem från skolan är jag alltid för trött för att kunna åstadkomma någonting vettigt.



Random brud med random hund.

EDIT, EDIT, EDIT

ÄNDRING: Jag hade fel angående mina poäng här, så jag tog bort hela mitt gnäll-inlägg. Men no worries, bilden får bli kvar.

Och ni som är här för bilderna: varsågod, en skitgammal datorgjord bild.

Finito.

Jag har nu fått betyget på mitt diplomarbete  (   ) som jag gjorde ett litet tag sedan. Lärarna gav mig en massa beröm och komplimanger... Och gav mig sedan en 8. (skala 4-10.)

...Jag är missnöjd. Man kan inte alltid få det man vill ha, men jag skulle ha varit glad om de kunde säga mig vad jag kan göra för att bli bättre. Beröm gör ju mig inte bättre precis. Oh well, så bra var den ändå inte.

Men! Min tatuering är klar nu. Såhär ser den ut:


Jag är rätt nöjd, och dessutom var proceduren nästan helt smärtfri. Nu känns det ungefär som om jag bränt mig i solen. Killen som tatuerade var trevlig och mycket stadig på handen, (alla de raka linjerna är ju gjorda på frihand, men det ser ut som om han varit där med en linjal!) men han hade många otäcka stora mörka tatuerade, piercade män i sin studio som gjorde mig jättejätteblyg. Ui.

vad tycker ni?

Irritation och skissmontage.

 Detta är fortfarande en illustrations-blogg, så här får ni ett litet bildmontage med mest gamla skisser och målningar. Här ser man hur många olika stilar jag har lyckats samla på mig. (Har inte riktigt hittat min favorit än.)



(Klicka för större version.)

Maligno ton, negro lo matar.

Jag har fortfarande inte fått betyg på mitt diplomarbete (det blir visst inte förrän Tisdag) men jag har haft min lilla utställning så jag kan lika gärna visa den redan nu. Diptyken är än så länge namnlös. (Klicka på bilden för större version)


Storlek: A3x2 (gigantisk)
Tid: Ingen aning.
Material: Akvareller, bläck, akryl.

Hmm. Den är nog inte så bra med tanke på att jag hade tio veckor på mig att måla den. Vad tycker ni? Från 4-10, vad skulle ni ge den för betyg?

Tatueringar, skolarbeten och VTM.

Då så, nu är det gjort. På Måndag klockan 16.30 ska jag ta min första tatuering. Jag är sådär lagom skräckslagen, men jag har ju velat ha en tatuering sedan jag var liten.

Så blir den. På min vänstra skuldra. Som ni ser är den väldigt lik de märken som figuren i Star-Stealing Girl (se mitt förra inlägg) har på sig, men den här designen har en särskild mening för mig. Vad betyder den? H-E-M-L-I-S. ^.~

Jag har även ett diplomarbete i bildkonst på gång i skolan. Imorgon ska den presenteras för en publik, och jag ska få ett vitsord och någotslags diplom. Bilderna är definitivt inte de bästa jag gjort, men jag postar dem ändå här efter att de ställts ut imorgon så får ni skälla ut dem hur mycket ni vill. ^^


Men styrda skolarbeten är inte det enda jag målar. Jag har börjat ett eget litet projekt baserat på det populära tabletop-rollspelet Vampire: the Masquerade.  Jag hade tänkt måla alla 13 Klaner plus Caitiff, men vi får se hur det blir med den saken.
Jag började med Lasombra, Sabbath-klanen som inte har spegelbilder och härskar över mörkret. Så här blev den:


Namn: VTM: Lasombra
Verktyg: Akvareller, flytande tusch.
Storlek: A4
Tid: Ca 4 timmar

Jag är faktiskt inte särskilt nöjd. Skissen är för det första mycket bättre än själva målningen, och av någon orsak ville tuschen inte fastna på akvarellen och flöt av och blev skabbig när den torkat. (Förr har det funkat fint. Kan hända att det handlar om kvalitetsskillnad på färgerna den här gången.)

Jag orkade dock inte måla om bilden, och skissade istället fram nästa klanbild: Toreador.


Jag tänkte börja på bakgrunden snart. Stay patient.

Man får sen inte sno mina skisser/målningar och påstå att de är dina egna. Jag har originalet. ;) Just sayin'.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Star-Stealing Girl.



Verktyg: Akrylfärger (Rembrandt.)
Storlek: A3
Tid: Ca. 2 dagar, timmängd osäker.

Den färdiga bilden fick inte plats i min scanner, så ni får nöja er med ett halvtaskigt foto som får akrylen att se extra glansig ut. (Bilden ser mycket bättre ut i verkligheten, jag lovar.)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Välkomna.

Nu när jag har blivit av med det irriterande, överentusiastiska inlägget  "VÄLKOMMEN TILL MIN NYA BLOGG!" som webblogg.se automatiskt skickar ut efter registreringen, kan jag välkomna eventuella läsare på ett mer sofistikerat sätt.

Jag är Rei, det här är min nya, oslipade blogg. Välkomna.

Eftersom jag tidigare använt mina bloggar som avreageringsapparater som tillslut blev att innehålla endast emotionellt instabilt skräp som gjorde läsarna griniga, kommer jag i den här bloggen koncentrera mig mest på mina illustrationer och målningar. Kan hända att jag petar in även en datagjord bild nu och då.

 Ibland, om jag kommer över min nästan extrema e-blyghet, kanske jag skriver om dagliga händelser, åsikter och liknande också. Vi får se.

I hope you enjoy your stay.

RSS 2.0